KORONA VİRÜSÜN HUKUKİ AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Coronavirusler (CoV), soğuk algınlığından Orta Doğu Solunum Sendromu (MERS-CoV) ve Şiddetli Akut Solunum Sendromu (SARS-CoV) gibi daha ciddi hastalıklara kadar çeşitli hastalıklara neden olan büyük bir virüs ailesidir. Devamı

SAĞLIK HİZMET SUNUCULARININ KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ

SAĞLIK HİZMETİ SUNUCULARI HANGİ VERİLERİ İŞLEMEKTE?
Sağlık hizmeti sunucusu, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda sağlık hizmetini sunan ve/veya üreten; gerçek kişiler ile kamu ve özel hukuk tüzel kişilerini ve bunların tüzel kişiliği olmayan şubelerini ifade eder. Devamı

1. KİŞİSEL VERİ KAVRAMININ ORTAYA ÇIKIŞI VE TEK BAŞINA BİR HAK OLUP OLMADIĞI HUSUSU
 Kişisel verilerin korunmasının önemi, insan hakları ve bunların korunması bilincinin son elli yıl içinde gittikçe gelişimine yol açarak artmıştır. Bu bağlamda kişisel verilerin korunması hukuku da çeşitli dönemlere ayrılarak incelenir. Ancak kişisel verilerin korunmasının başlangıcı 1960’lı yıllarda tartışılmaya, 1970’li yıllarda ise hukuksal düzenlemelerin konusunu oluşturmaya başlamıştır. [1] Devamı

ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİ NEDİR?

Kişisel verilerin korunması ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata bakıldığında bazı verilerin diğerlerine oranla daha fazla koruma altına alınmış olduğu ve bu verilerin hassas, bir başka deyişle özel nitelikli veri olarak tanımlandığı görülür. Devamı

VERİ SORUMLULARI SİCİLİ BİLGİ SİSTEMİ (VERBİS) NEDİR?

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun (“Kanun”) 16 ncı maddesine göre kişisel veri işleyen gerçek ve tüzel kişi veri sorumlularının kişisel veri işlemeye başlamadan önce Veri Sorumluları Siciline (“Sicil”) kaydolması gerekmektedir.. Devamı

KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNUNA GENEL BİR BAKIŞ

KVKK, Kişisel Verilerin Korunması Kanunudur. Aynı zamanda bu kanunu işletebilmek ve süreçleri sürdürebilmek için KVKK kurumu hayatımıza girmiştir. Bu tarihten sonra denetimler başlayarak kişisel verilerin korunması konusunda ciddi adımlar atılmaya başlanmıştır. Uzun bir süredir tasarı halinde bekleyen KVKK kanunu 7 Nisan 2016 tarihinde resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.. Devamı

KİRA SÖZLEŞMESİ VE TAHLİYE KONUSUNA GENEL BİR BAKIŞ